STATEMENT FROM FAITH IN ACTION’S LA RED AS TRUMP ENTERS NEXT PHASE OF HIS FAMILY SEPARATION POLICY THROUGH IMMIGRATION RAIDS ACROSS THE NATION

For Immediate Release – June 21, 2019
Contact: Gebe Martinez |
gmartinez@gmail.com | 703-731-9505 or Erin Williams | ewilliams@faithinaction.org |

“We must all come together to show moral outrage against a campaign that targets non-White immigrants. Our nation is better than this.”

WASHINGTON, DC — The following is a statement by Richard Morales, Policy and Program Director for LA RED, Faith in Action’s immigrants’ rights program:

“As we noted earlier this week, when Trump announced on the day of his formal re-election campaign speech his plans to remove immigrants and asylum seekers from the U.S. through raids, we immediately initiated our deportation defense plans. If his purpose was to create fear, and chaos, we immediately reassured immigrants and communities of color that we would fight back.

“We now have word that raids could begin this weekend and target cities that have resisted turning local police into immigration agents, in order to foster good community relations with all residents, regardless of immigration status.

“Make no mistake: Trump is doubling down on his family separation policy and we and our elected officials at all levels of government must stand up and say ‘NO. We will not be bullied. We will not allow Trump to continue ripping children away from the arms of their mothers and fathers so that Trump can secure the support of his nativist base.

“Meanwhile, we are prepared for Trump’s tactics. Since the start of the Trump administration, our leaders have been trained for possible raids, and we are distributing ‘Know Your Rights’ materials. We also have ‘Deportation Defense’ guides ready and are prepared to record and witness any raids as they occur. Our congregations also are ready to offer sanctuary, as they have done in individual cases, as in the case of Rosa Gutiérrez López, who has been in sanctuary for more than five months at Cedar Lane Unitarian Universalist Church in Bethesda, MD.

“We are ready to fight hate and stand up for love of our fellow human beings.”

###

Faith in Action, formerly known as PICO National Network, is the largest grassroots, faith-based organizing network in the United States. The nonpartisan organization works with 1,000 religious congregations in more than 200 cities and towns through its 46 local and state federations. For more information visit www.faithinaction.org.

Faith in Action is a 501c(3). Faith in Action and its affiliates are non-partisan and are not aligned explicitly or implicitly with any candidate or party. We do not endorse or support candidates for office.

———

“Todos debemos unirnos para mostrar indignación moral contra una campaña dirigida a inmigrantes no blancos. Nuestra nación es mejor que esto ".

WASHINGTON, DC - Lo que sigue es una declaración de Richard Morales, Director de Políticas y Programas de LA RED, el programa de derechos de los inmigrantes de Faith in Action:

“Como notamos a principios de esta semana, cuando Trump anunció el día de su discurso formal de reelección sus planes para eliminar a los inmigrantes y solicitantes de asilo de los Estados Unidos mediante redadas, inmediatamente iniciamos nuestros planes de defensa de deportación. Si su propósito era crear miedo y caos, inmediatamente tranquilizamos a los inmigrantes y las comunidades de color contra las que lucharíamos.

“Ahora tenemos noticias de que las redadas podrían comenzar este fin de semana y apuntamos a ciudades que se han resistido a convertir a la policía local en agentes de inmigración, para fomentar las buenas relaciones de la comunidad con todos los residentes, independientemente del estado migratorio.

"No se equivoquen: Trump está duplicando su política de separación familiar y nosotros y nuestros funcionarios electos en todos los niveles de gobierno debemos ponernos de pie y decir" NO. No seremos acosados. No permitiremos que Trump continúe arrancando a los niños de los brazos de sus madres y padres para que Trump pueda asegurar el apoyo de su base nativista.

"Mientras tanto, estamos preparados para las tácticas de Trump. Desde el inicio de la administración de Trump, nuestros líderes han sido capacitados para posibles redadas y estamos distribuyendo materiales de "Conozca sus derechos". También tenemos listas guías de "Defensa de la deportación" y estamos preparados para registrar y presenciar las redadas a medida que se producen. Nuestras congregaciones también están listas para ofrecer un santuario, como lo han hecho en casos individuales, como en el caso de Rosa Gutiérrez López, quien ha estado en el santuario por más de cinco meses en la Iglesia Unitaria Universalista de Cedar Lane en Bethesda, MD.

"Estamos listos para luchar contra el odio y defender el amor de nuestros semejantes".

###

Faith in Action, anteriormente conocida como PICO National Network, es la red de organización basada en la fe más grande de los Estados Unidos. La organización no partidista trabaja con 1,000 congregaciones religiosas en más de 200 ciudades y pueblos a través de sus 46 federaciones locales y estatales. Para más información visite www.faithinaction.org.

Fe en Acción es un 501c (3). Faith in Action y sus afiliados no son partidistas y no están alineados explícita o implícitamente con ningún candidato o partido. No respaldamos ni apoyamos a los candidatos para el cargo.