Statement of Solidarity - Declaración de Solidaridad

Statement of Solidarity - Love over Hate

We are clergy, faith, and community leaders with PACT: People Acting in Community Together, a multifaith, multiracial organization that leads grassroots organizing to build a more healthy and just community.

We are heartbroken, deeply shaken, and appalled by the massacre at Tree of Life Synagogue near Pittsburgh, PA. Not only was this an anti-Semitic act of terror, but also an attack on refugees, immigrants and Muslims supported by Jewish organizations and communities.

Just two days earlier, two African Americans were killed after the gunman tried to enter First Baptist Church in Jeffersontown, Kentucky.  These horrific acts took place in the context of escalating hate and white supremacy and in the shadow of the attempted murder of over a dozen public figures due to their political views.

As clergy and grassroots leaders representing dozens of communities and congregations in many different religious traditions, we publicly reaffirm our unwavering commitment to stand in solidarity with our Jewish, Muslim, African American, immigrant and refugee friends and neighbors, and all those targeted in this challenging time.

The man who attacked the congregants at Tree of Life was fed by anti-Semitic conspiracy theories and the false dogma of white supremacism. This steady diet of hatred and the toxic atmosphere of political and social intolerance drove him to commit what is possibly the most deadly attack against Jews in American history. We cannot allow the rising waters of ignorance and hate to overcome our communities and country or take away our ability to pray safely and securely in our chosen houses of worship.

These attacks are an affront to our country, our democracy, and our humanity. We must do more than simply condemn these acts and offer “thoughts and prayers.” We must work together to call out those who use hate speech in public discourse. We must work to eradicate laws and policies that give people who are filled with racial and religious animus unrestricted access to social media and military-grade weapons of mass destruction.

Across our different faith traditions, we share the value of dignity and respect for all people.  We are called to love our neighbors as ourselves, to recognize and nurture our interdependence, and to heal the world.

Indeed we are living in times of uncertainty, pain, and divisiveness, but we also know that the majority of the people in our country are noble people who are outraged by these horrible acts of violence. And so we invite all people to rise side by side and choose love over hate.

Declaración de Solidaridad – Amor por encima del Odio

Nosotros somos líderes del clero, de fe, y de la comunidad con PACT: Personas Actuando en Comunidad Juntas, una organización multi-fe, multirracial que dirige el trabajo organizador a nivel base para construir una comunidad más saludable y justa.

Nos sentimos desconsolados, muy desconcertados y horrorizados por la masacre en la Sinagoga Árbol de Vida cerca de Pittsburgh, PA. No sólo fue esto un acto de terror antisemita, pero también un ataque a los refugiados, inmigrantes y musulmanes respaldados por las organizaciones y comunidades judías.

Justo dos días antes, fueron asesinados dos afroamericanos cuando el asesino quiso entrar a la Iglesia First Baptist en Jeffersontown, Kentucky. Estos actos horribles se realizaron en el contexto de odio y supremacía blanca cada vez más intensa y en la sombra del intento de homicidio de más de una docena de figuras públicas debido a sus puntos de vista políticos.

Como miembros del clero y líderes a nivel base representando a docenas de comunidades y congregaciones en muchas tradiciones religiosas diferentes, afirmamos públicamente nuestro compromiso firme de estar en solidaridad con nuestros amigos y vecinos judíos, musulmanes, afroamericanos, inmigrantes, refugiados, y todos los que sirven como blanco en estos momentos difíciles.

El hombre que atacó a los feligreses de Árbol de Vida fue alimentado por teorías de la conspiración antisemitas y el dogma falso de la supremacía blanca. Esta dieta constante de odio y la atmósfera tóxica de la intolerancia política y social lo impulsó a cometer lo que se considera posiblemente el ataque más mortal en contra de los judíos en toda la historia americana. No podemos permitir que las aguas crecientes de la ignorancia y el odio venzan nuestras comunidades y país ni que nos quiten nuestra capacidad de orar a salvo y con seguridad en nuestras iglesias de preferencia.

Estos ataques son un insulto a nuestro país, nuestra democracia, y nuestra humanidad. Debemos hacer más que solo condenar estos actos y ofrecer “pensamientos y oraciones.” Debemos trabajar juntos para retar a aquellos que usan los comentarios intolerantes en el debate público. Debemos trabajar para erradicar las leyes y las políticas que les otorgan a las personas llenas de animosidad racial y religiosa el acceso a los medios sociales y las armas de destrucción masiva de grado militar.

A través de nuestras diferentes tradiciones religiosas, compartimos el valor de la dignidad y respeto para todas las personas. Nos llaman a amar a nuestro prójimo como a nosotros mismos, a reconocer y alimentar nuestra interdependencia, y a sanar el mundo.

Ciertamente estamos viviendo momentos de incertidumbre, dolor y división, pero también sabemos que la mayoría de las personas en nuestro país son personas nobles que están indignados por estos actos horribles de violencia. Por lo tanto, invitamos a todas las personas levantarse hombro a hombro y elegir amor encima del odio.